מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט: "קורא לבחירות בישראל"

חדשות קול חי No Comments on מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט: "קורא לבחירות בישראל"

התערבות בוטה: צ'אק שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט: "נתניהו איבד את הדרך, קורא לבחירות בישראל שיסיימו את שלטונו. הוא הציב את שרידותו על פני האינטרסים של ישראל, מאמין שרק בחירות יאפשרו תהליך קבלת החלטות בריא עבור עתידה של ישראל". בישראל תוקפים: "ממליץ לך לכבד את הערכים הדמוקרטיים שלנו, את הריבונות שלנו ושתימנע מהתערבות חיצונית בענייננו"

צ'אק שומר צילום: ויקיפדיה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט בארה"ב, צ'אק שומר, מפר את כל הכללים הבלתי כתובים ובנאום בסנאט הוא מתערב באופן בוטה בפוליטיקה הישראלית. בדבריו הוא קורא לבחירות חדשות בישראל, מאשים את נתניהו שהוא מכשול לשלום, וטוען שהקואליציה שלו פוגעת בישראל.

מתוך נאומו: "קואליציית נתניהו כבר לא מתאימה לצרכים של ישראל… העם הישראלי תקוע כרגע על ידי חזון שלטוני שתקוע בעבר".

שומר אומר שנתניהו נוקט ב"מדיניות מסוכנת הבודקת את הסטנדרטים הקיימים בארה"ב לסיוע לישראל. אם נתניהו יישאר בשלטון לאחר המלחמה, ארה"ב צריכה למלא תפקיד פעיל יותר בעיצוב המדיניות הישראלית על ידי שימוש במנופי הכוח שלנו כדי לשנות את המסלול הנוכחי".

השגריר לשעבר בישראל דיוויד פרידמן הגיב וכתב: "אני פשוט נגעל מהנאום הזה. (של צ'אק שומר) המנהיג הנבחר הדמוקרטי של ישראל מוביל את אומתו בהגנה על אויב ברברי, נוקט אסטרטגיה מוצלחת שזוכה לתמיכה רחבה על ידי עם ישראל, ומנהיג הרוב בסנאט דוחף בפומבי לשינוי משטר באמצע מלחמה! הוא צריך להתבייש. הכל עניין של פוליטיקה"

והתגובות בישראל: תגובת ח"כ דן אילוז: "אם אתה רוצה לקחת חלק בתהליך הבחירות בישראל, אני מזמין אותך לעשות עלייה ולהצביע. עד אז, אני ממליץ לך לכבד את הערכים הדמוקרטיים שלנו, את הריבונות שלנו ושתימנע מהתערבות חיצונית בענייננו. הכבוד ההדדי הנ"ל הוא המצופה מדמוקרטיות שכנות ומידידים".

חבר הכנסת חנוך מילביצקי: "כשאומרים שרוה״מ הוא ״מכשול לשלום״, בעצם אומרים שהוא מונע הקמת מדינה פלסטינית. תודה למנהיג הרב הדמוקרטי בסנאט שהבהיר שוב, עד כמה יעילה ההתנגדות של רוה״מ לחזון המופקר של 2 מדינות, ועד כמה חשוב שנתניהו הוא רוה״מ דוקא בזמנים הללו".

הליכוד מגיב לצ'אק שומר: ישראל היא לא רפובליקת בננות אלא דמוקרטיה עצמאית וגאה שבחרה בראש הממשלה נתניהו. ראש הממשלה נתניהו מוביל מדיניות נחושה שנתמכת על ידי רוב עצום בעם. בניגוד לדבריו של שומר, הציבור הישראלי תומך בניצחון מוחלט על החמאס, דוחה כל תכתיב בינלאומי להקמת מדינת טרור פלסטינית, ומתנגד להחזרת הרשות הפלסטינית לעזה. מצופה מסנאטור שומר שיכבד את הממשלה הנבחרת של ישראל ולא יחתור תחתיה. זה נכון תמיד, וביתר שאת בזמן מלחמה.



0 תגובות